Wednesday 20 July 2016

Cara Mengukur Saiz PB Dengan Tepat

Assalamualaikum semua..

Hari ni kita belajar macam mana nak dapatkan ukuran saiz PB dengan tepat. Dah bersedia semua?

Alat yang diperlukan:
1. tali tape
2. Pen dan buku untuk merekod

Tips ni sangat berguna bagi client saya yang duduk jauh dari KL dan tiada masa untuk kita set appoinment. Selalunya untuk fitting PB saya sendiri yang akan pergi ukur. Sangat penting yer nak dapatkan ukuran badan dengan betul sebab nak tentukan saiz PB yang betul-betul sesuai dengan kita. Bila dapat saiz PB yang tepat barulah kita akan pakai dengan selesa. Jadi kena make sure beli PB tu dari agen yang betul-betul aktif dan memang pemakai PB yang tegar bukan hanya setakat menjual tau!

Cara-cara mengukur PB:

Pastikan ukuran anda dalam centimeter (cm).

PB adalah custom made ikut ukuran badan kita. Jadi empat bahagian utama yang akan menentukan saiz PB ialah:
i. Bust (puncak dada)
ii. Under bust (bawah dada)
iii. Waist (pinggang)
iv. Hips (punggung) 


Bila dah ukur tu jangan lupa yer nak mencatat dalam buku atau kertas. Kalau tak pasti nanti bolehlah double check dengan saya. Haaa lepas tu jangan lupa pulak nak SMS atau whatsapp ukuran badan tu dekat saya, Nanti saya akan buat sedikit calculation untuk tentukan saiz PB. Harga PB ni bergantung pada saiz sama ada saiz S,L atau XL. 

Untuk pengetahuan semua, setiap part korset PB ni ada range saiz dia. Kalau ukuran badan kita tiada dalam range saiz tu pihak HQ ada menyediakan perkhidmatan tempahan. Jadi usah risau ye semua. Setiap orang berpeluang untuk kekal cantik dan sihat dengan Premium Beautiful (PB).

Loves
Arina
0192663797

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...