Friday 19 May 2017

Testimoni: Rawat Slip Disc Dengan Premium Beautiful

Adakah anda selalu mengalami sakit belakang? Mungkin ada kenalan anda mengatakan anda menghidap ‘slipped disc’ atau disk tergelincir. Ramai yang berpendapat, apabila sakit belakang sahaja, ia adalah berpunca daripada slipped disc. Benarkah begitu? Apakah disk yang dimaksudkan?
Mengikut statistik, masalah sakit belakang amat kerap berlaku. Hampir 70 peratus manusia dewasa akan mengalami sakit belakang pada satu-satu masa kehidupan mereka. Lebih 50 peratus daripada jumlah ini akan sembuh dalam masa seminggu selepas mendapatkan rawatan dan 90 peratus lagi sembuh antara 1 hingga 3 bulan selepas menjalani rawatan. Hanya sebahagian sahaja yang mengalami masalah slipped disc.

Slipped disc ini sebenarnya merujuk kepada bahagian disk atau kusyen pelapik tulang belakang yang beralih tempat, membonjol ke belakang lantas menekan bahagian saraf tunjang (spinal cord) atau saraf akar (nerve root) tulang belakang pesakit.

Punca-punca Slipped disc
Antara punca-punca yang dikenalpasti boleh menyebabkan masalah ini berlaku adalah:
  1. Trauma – contohnya pesakit jatuh terduduk, mengalami kemalangan jalanraya dan sebagainya.
  2. Pesakit mengangkat bebanan yang berat – contohnya kerana pekerjaan, atau mendukung anak untuk tempoh masa yang lama
  3. Tidak menjaga postur belakang semasa duduk atau mengangkat barang. Posisi membongkok akan menyebabkan disk menekan saraf di belakang.
  4. Duduk terlalu lama – contohnya pemandu lori dan bas yang duduk berjam-jam lamanya kerana memandu
  5. Sukan mengangkat berat
Ia juga menjelaskan kenapa masalah slipped disc ini berlaku secara majoritinya dikalangan pemuda dalam usia 20 ke 30-an terutamanya mereka yang bekerja sebagai buruh kasar dan selalu mengangkat bebanan. Mengikut kajian, individu yang obes dan merokok juga lebih mudah bagi mendapat masalah ini.


Rawatan Alternatif Slipped Disc Dengan Premium Beautiful

Premium Beautiful korset bukan sahaja korset pembentukan badan no. 1 malah merupakan korset kesihatan yang menjadi pilihan utama rakyat Malaysia. Premium Beautiful Waist Nipper atau Bengkung Premium Beautiful mendapat pengiktirafan daripada 3 Pakar Tulang Dunia: The American Chiropractic Association, The Chiropractic Association of Quebec dan The Canadian Chiropractic Association. 

Bengkung Premium Beautiful mempunyai tujuh batang keluli memori yang dapat menyokong pinggang dan menegakkan tulang vertebrata serta turut berupaya memperbaiki postur badan ketika berdiri atau duduk.


Dengan teknologi Far Infra Rays (FIR) yang disulam tenun di dalam fabrik Premium Beautiful dapat membantu melancarkan peredaran darah di dalam badan. 

Dengan penjagaan postur badan yang betul dan mengelakkan diri daripada mengangkat benda-benda yang berat boleh mengelakkan masalah ini menjadi lebih serius kerana pesakit yang gemar duduk membongkok akan mengakibatkan disk beliau makin tertonjol ke belakang dan menekan saraf.


sakit belakang, slip disc, postur badan
Postur badan menjadi lebih baik dan tidak membongkok dengan memakai Premium Beautiful  

Testimoni Premium Beautiful Bantu Kurangkan Slipped Disc
(Kisah Benar) 

 Ramai yang tanya keadaan q sekarang, dah sihat ke belum. Actually q pakai PB nie sebab q kena slip disc. So kerap juga q berulang ke hospital untuk buat medical checkup.
Disebabkan q dah tak tahan sakit, q cari la altenatif lain untuk kurangkan sakit tu.

Dipendekkan cerita q jumpa la #PremiumBeautiful nie. Masa tu q tak kisah dah pasal harga atau kurus (walaupun masa tu q sangat comel) yang penting sakit q hilang.

Alhamdulillah, pemakaian secara konsisten & komited pada diri sendiri penyakit slip disc tu lama-lama berkurangan & effect daripada tu q alami sekarang ialah TERKURUS tanpa sengaja 😂

Memang q suggest kepada mereka yang sakit belakang, slip disc, bongkok ataupun bu*cit pakai #PremiumBeautiful nie sebab sangat bagus, berkesan, cepat & mudah.

Sakit Belakang Teruk, Slipped Disc, Rawatan Slipped Disc Tanpa Pembedahan


Dengan pemakaian yang konsisten, InshaAllah masalah ni dapat dirawat dan diatasi. Hubungi:

Arina 019-2663797 
untuk keterangan lanjut ye.


p/s: harga promosi Premium Beautiful still on! 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...